världens sämsta bantare

- jag måste nog vara världens sämsta bantare
- ja eller den bästa, för du ger ju aldrig upp, sa min kollega Karin för ett par år sedan när vi satt i personalrummet på kliniken.

och det stämmer ju förvisso.

jag bantar jämt, fuskar jämt, går aldrig ner i vikt.
ja ja.
nu är jag igång igen.

såg en bild från Heddas namngivning, satt på en stol, såg ut som en sån där amerikansk överviktig kvinna som är så fet att man måste hämta henne med lyftkran om hon ska någonstans. jag vill inte vara en sån där amerikansk kvinna.

så jag började med LCHF, höll på i två och en halv månader, gick ner 2 kg. kändes lite snopet. så för en vecka sedan, förra måndagen började jag med viktväktarna istället. och nu på en vecka har jag gått ner 3,3 kg. känns lite mer sporrande.

så nu räknas det points för glatta livet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback