det verkar bli en stor en

igår var jag hos barnmorskan, hon mätte SF-kurvan, vilket är kurvan som säger hur mycket magen växt, från blygdben till översta toppen på livmodern i magen. jag är i vecka 37 går in i vecka 38 imorgon och måttet var 36. med detta och vad doktorn sa i måndags så frågade hon om jag ville göra ett tillväxtultraljud och det kände jag kanske var på sin plats eftersom doktorn trodde på stor bebis. kanske är skönt att vara beredd.
så jag gjorde ultraljudet och ja, det verkade vara en stor en.
enligt "normaliteten" skulle den vägt ca 2900 g och min bebis vägde redan nu ca 3600 g. haha eftersom jag har tre veckor kvar sa barnmorskan den skulle gå upp ca 1 kg till. wiiiie 4600 g. STOR BEBIS! ajajaj.

nu försöker jag och M att inte hetsa upp oss utan vara lika lugna som förut. ja ja stor bebis, har hört de ska vara mindre gnälliga, vi kanske ska packa om BB-väskan med tanke på de små babykläderna och lägga i storleken större.

vidare så förstår jag nu varför jag har så förbannat ont i revbenen, när det ligger en sån heffaklump och trycker ut. igår var jag tvungen att ringa förlossningen för att be om råd "jag dör, jag klarar inte det här, revbenen kommer gå av, vad ska jag göra?

tja typ inget, ligga på ett skönt sätt, ta alvedon, använda vetekudden.

härda ut, snart kommer Hedda-Pennan, stor eller inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback