bröllop

wow vilken saga, vilket fantastiskt fint bröllop.

Anna var så vacker att kyrkklockorna bokstavligt ringde, jag grät och änglarna log. och Magnus såg så lycklig och stolt ut där han stod där framme, och väntade på sin brud.

jag viskades med Liz om hur vackert allt var, speciellt Anna och M ryckte tag i mig och snäste "schyyy, inte föra liv i kyrkan".

vigselcermonin hölls i Engelska kyrkan, härligaste prästen från gamla goda "en präst i natten" som gick för hundra år sen på ZTV. det sjöngs flera fina låtar,  bland annat "Längtan till dig" och "Ave Maria".

Anna och Magnus efter vigseln, ja som små prickar i ett gigantiskt folkhav


på kyrktrappan

efter vigselcermonin promenerade vi bort till Djurgårdsbron där en båt klädd i björkris stod och väntade på oss, där serverades det champagne och snittar, i en timme guidades vi runt i vackra Stockholm, som förövrigt bjöd på en strålande solskensdag.


jag och M på båten

vid en liten brygga steg vi av och promenerade upp till Moderna museet, på gården bjöds vi på vin -och fläderbål och fick lite information av toastmastern.


det vackra paret

jag "bakom" gästerna

utsikten

"pojkarna"

sen blev det middag,

typ nåt sånt här:
Förätt: VästerbottensRoyal (har ju glömt alla vackra benämningar)
Middag: Reninnanlår med kålinlindad mandelpotatispuré och morotskräm
Dessert: Vaniljpanacotta med drömsmulor och hjortron


gästerna

förrätten

jag och Christopher (som är gift med Annas kusin) som satt bredvid mig

mitt emot mig satt Alex och en barndomsvänninna till Anna som shame on me jag glömt namnet på

massa med vin, vitt, rött och dessertvin.
till detta hölls tal av en massa nära och kära, vi från kliniken med Liz i spetsen gick fram och tackade för att vi fått komma till detta storslagna bröllop samt överlämnade en fotobok som jag fotat och Ida pysslat ihop från möhippan till Anna.

middagen avslutades så sent som ca 23-23.30 då en ca 20-mannaorkester kom och det var dags för brudvals, och sen bröllopstårta. så spelade orkestern nån timme och sen kom en DJ och det riktiga partyt började.


brudvalsen

brudtårtan skärs upp

det var verkligen en fin tillställning, där det bjöds frikostigt på allt (M surade lite över han missade "cigarrbaren" där ute). jag hade kanonkul och valde att stanna när M tog taxi hem för att lösa av mamma som var barnvakt.

jag dansade och drack drinkar och umgicks med mina härliga vänner från kliniken.


Sandra fångade brudbuketten, Alex såg överlycklig ut = )

det är inte ofta det bjuds på bröllop (inte så många som gifter sig i min umgängeskrets) men när det väl gör det så går man och längtar och längtar i flera månader (ja i alla fall ja) för jag älskar såna där prinsessefester. och själv får man ju göra sig massa med fin också och träffa massa med härliga vänner (ja om man känner någon på bröllopet). när det väl är över så går luften ur en lite grann, för man har liksom varit så uppe i vad man ska ha på sig, frisyr, bekymran över om mannens kostym kommer passa, vilka skor man kommer klara av att ha på sig hela kvällen och så vidare. projektet är liksom över.

men nu börjar nytt projekt, vi flyttar ju om ett par veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback