blommig dag

jag och Pennan drog oss ända till halv nio, Pennan käkade gröit (gröt) jag knäckebröd med keso och tomat.
Pennan lajjade i babygymmet, satt i barnstolen medan jag dammade och dammsög.
Pennan somnade, jag städade.

sen kom svärmor och det blev en blommig dag. först tog vi bilen ner till 4 H gården, Stora Skuggan, de hade planterat så vackra höstarrangemang, allt blommade i orange, lila, grönt. vi tittade på kaninerna, kycklingar, tuppar, hästar, får. fikade. gick en liten sväng. sen tog vi bilen till Lidingö.

- kan vi inte stanna där, sa svärmor och pekade på ett ställe vid namn Gullvillan.

http://www.mixr.se/tr-dg-rd/gullvillan-lidingo

det var helt magiskt, som en sagovärld. kan inte beskrivas, måste upplevas. har du vägarna förbi, åk dit.
sen slog det mig att det var en väninnas mammas ställe. så jag presenterade mig, och fick en jättevacker ros i present. svärmor fick rabatt på en jättevacker rabattblomma.



sen åkte vi till Willys, svärmor handlade en liten vit blomma till. jag och Pennan handlade barnmat och grönsaker.

nu regnar det, snart kommer M hem.
helgen börjar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback