vår i luften

nu känns det verkligen som att våren är på gång.
det blir varmare, ljusare och härligare. man blir gladare.
M tar gärna en tur med motorcykeln och Heddisen och jag blir mer sugna på promenad.

och jag ska billigt erkänna att jag lääängtar efter party. det har ju trots allt gått nästan ett år sedan.
galanta kläder, bubbel, sena kvällar med vännerna, skratt, musik och dans. men det kommer, och exakt just nu är jag inte så sugen på att studsa ut i de svarta gravidtightsen (som fortfarande är det enda jag får på mig) och den enda svarta tröjan som ser okej ut att ha på sig, fotriktiga skor (platta) och svänga mina lurviga i min kroppshydda på 86 kg. nej det får vänta tills jag kommer i något annat, samt att jag känner mig lite finare.

grannen från högst upp sa häromveckan "jag hörde ni väntar smått" och jag svarade "ja jo hon ligger där i vagnen" och pekade på vagnen som stod nere vid porten. jag är högst medveten om att jag fortfarande ser gravid ut.

så tills dess vankas promenader, bättre mat (inte gotta varje dag) och avundsjuka på vänner som skriver "undra vad man ska ha på sig ikväll" eller "här korkas det upp" på Facebook.

medans jag drömmer kollar jag gamla partybilder = )









jag har ju varit lite lätt överviktig de senaste tio åren, men nu efter graviditet kan jag kolla på gamla bilder på mig själv och nästan tycka jag var lite smått anorektisk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback