full av energi

alla säger att passa på att njut nu av att kunna sova, vara för dig själv, hinna, orka innan bebis kommer.
konstigt nog så har jag aldrig känt mig så pigg, alert och aktiv.

jag och Pennan gonar oss ganska länge på morgonen,
först kör vi mat vid 22-23, 02-03, 06-07 och runt 07, 7.30 brukar hon vilja gå upp. så då byter vi blöja, tvättar oss för dagen, sätter på kläder och gosar en stund. sen brukar Pennan  vilja sova lite till och då kastar jag mig ner och sover jag också, för jag har tack och lov förmågan att sova hur som helst och när som helst, så sover vi till 9.30-11. och sen är jag naturligtvis pigg resten av dagen, och sover förmodligen längre än många andra.
vi aktiverar oss med att: äta lunch med kompisar, gå ner till Myrornas (ligger nära), promenera, tvätta, städa, sjunga, gosa, hälsa på vänner och lite så där. men my god vilken energi, jag städar som en tetting, helt galen har jag blivit, städa, städa, städa, fixa, fixa, fixa. skönt eftersom jag under mina tre månader som sjukskriven nästan fick liggsår.

söndags: shopping med Sis, hennes man, deras lilla Holger och mamma i Farsta.
måndags: promenad med grannen Maria och hennes lilla Alma.
tisdags: lunch med Carro i stan, tog nytt körkortsfoto så jag kan få nytt körkort med mitt nya efternamn.
onsdags: promenad till Maria och häng hemma hos henne, sen promenad till Jessica och häng hemma hos henne och lille Tilian.
torsdags: promenad till Myrornas och köpte tyg och lite smågrejs för jag tänkte försöka mig på att sy en egen varnmobil (hahahahahahaa men jag tänker i alla fall prova), tvättade och sen tog jag bilen själv och stack till IKEA och Heddisen stannade hemma med M.

imorgon väntar häng med Sis hemma hos dem med våra små, lördag familjehäng, på söndag sticker vi till Sandra och Alex, och nästa vecka blir det lunch med Ann-Catrin, fika med Linda, BVC.

shit alltså vilka äventyr för mig, och jag älskar att jag känner mig så aktiv.
på måndag börjar också operation gå ner i vikt, sluta med gotta och börja röra mig mer nu när jag känner mig bättre med snittet.

apropå att jag ska sy en vagnmobil, tänk att vissa saker är man så jävla kass på, som det här med att: måla, rita, sy, klippa hår, shit så kass jag är. men jag ska försöka, M säger att "ja du lär ju inte få några beställningar direkt" och sen asgarvar vi båda.


jag menar hur svårt kan det va? bilden dagen från Esther och Bosse

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback