vaccinerade mig mot svininfluensan

jag har verkligen velat fram och tillbaka gällande att vaccinera mig mot svininfluensan.
och väldigt länge hade jag bestämt mig för att inte göra det. vadå influensa har vi väl klarat i alla tider?!
men så började komma nära, och folk pratade om nära döden upplevelser och att det inte liknade vanlig influensa WHAT SO EVER. så jag fick lite nojjen och började ändra mig.



vi har privatsjukvård inom jobbet, Betania men de hade inte fått in något vaccin än så jag hakade på "andra sidan" (vår chef har tillsammans med sin man flera olika företag i vår fastighet). i torsdags kom en sjuksköterska med vaccin till jobbet och jag hakade på.

känner mig nöjd över mitt beslut.

var lite rädd för biverkningar, har hört om så mycket från alla men här var mina:

* supermega ont i armen, som någon slagit jävligt hårt med en knytnäve (börjar gå över idag, söndag)
* lite lite yrsel
* lite trött och seg

annars inget...ingen fara på taket för min del i alla fall

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback