Mammavecka

mamma åkte hem igår, tomt och tråkigt tycker jag och Sis.
vi har haft en riktigt bra mammavecka.

* vi har haft våffelkalas hos mormor med kusinerna och lite övrig släkt. mammas kusin Ann drog roliga historier om sin finska kollega på sitt jobb (gamlinghem). om något jobbigt händer, t ex om någon gammal herre kräkts ner sig eller någon gammal dam lagt bajs i små skålar  eller annat äckligt så vänder finska tanten i gamlingens dörr och säger:
- måste ta bloss...
(observera här att tanten vaggar fram och tillbaka när hon går för hon väger 150 kg, Ann måste liksom nästan visa för att ni ska förstå hur kul det är). hon tar sig liksom ett bloss för att stärka sig inför vad som komma skall.

* vi har sladdat över i M´s lilla bil i snöstorm till bror min med Mams, Sis och mormor i släptåg.  där visade mormor upp sina skills i poledancing. Sis skrattade så jag nästan erbjöd henne en Teena.

* jag och Mams käkade middag och rockade loss till liveband på Engelen. det var så varmt och svettigt så luggen krullade sig. 

* jag, Mams och mormor tog stora flyttlastbilen och hämtade lite grejer efter mormors farbror. jag fick med mig en fantastiskt fin glaskupa med vatten och platsblomma i, fantastiskt kitchig och vacker. Sis fick en tavla, nästan som en tittavla, med ktichigt fotografi, och på utsidan i nederkant gick det ut en bit och därpå stod det två plasthjortat. hur galet galant som helst. skitsvår att beskriva dock. 

ja det har varit en fantastiskt härlig och händelserik vecka i släktens tecken.
 
Min fantastiskt vackra mamma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback