regnig härlig dag

idag vaknade jag med sprudlande energi.
märkligt det där. en veckas fysisk/mental tortyr och sen det här plötsligt.
kanske mått skurkars på grund av nya dieten i samband med blodbristen.

blev lite städning, tunnelbana ner till stan, shoppade rosa/vitrandig klänning och rosa tights, sen spontanhandlade vi en ny dator till mig på Phonehouse.

hem, lagade lax med pestotäcke, blomkålspuré, stor grönsallad med flingsalt och olivolja.
kokade ägg för morgondagens mellis, rörde ihop min kesella med lightsaft (inga bär eller frukt än, säger M och skakar på huvudet, i vanliga fall blandar jag ju den gärna med bär).

allt känns så mysigt och harmoniskt idag, huvudvärken har bara pockat lite, magvärken lika sa. tröttheten och segheteten har dock hållt sig på avstånd. M har varit så glad, han blir det när jag är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback