blodbrist

jag tog mig äntligen i kragen och gick och tog en massa prover.
detta på grund av att jag är så jävla trött på att vara trött och energilös. orkar knappt cykla fram och tillbaka till jobbet längre, känner yrsel, cepehuvudvärk, ja inte alls på topp.
så fick jag då svar igår, blodbrist har jag och då blir man tydligen galet trött.
skönt att få något svar, svar på att man inte är koko, ja att det inte är normalt att vara så här galet trött och håglös.



Symtom

Om man har blodbrist kan man

  • känna sig trött och orkeslös
  • bli yr
  • bli andfådd lättare
  • få hjärtklappning
  • få huvudvärk
  • få öronsus.
så började jag "vajna" över att shit tänk om jag måste få injektioner med järn, dropp eller ännu värre blodtransfusion. men jag tror jag klarar mig. man ska ligga på runt 130-140 som bäst, jag låg på 112 och vi snackar 85-100 nåt sånt där för att ligga på riskzonen för det. 

så nu blir det nya prov (hurra) för att utröna vilken sorts blodbrist jag lider av, sedan blir det medicinering och förhoppningsvis en pigg, glad och orkande tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback