foundationtest

foundations i mitt badrumsskåp


Biotherm Sense Aquaradiance 217 spf 15
perfekt vardagsbas, lagom tunn och lättapplicerad, halvtäckande. 
brukar använda lite runt näsan och under ögonen, som en tunnare concealer på vardagarna.
bra för torr hy, lägger sig inte som någon kaka.
oparfymerad, vilket jag gillar eftersom jag har lite svårt för dofter som jag inte själv väljer.
MINUS den försvinner efter ett tag och behövs appliceras igen


Diorskin Sculpt 020 spf 20
en tjockare underlagskräm, super för festen, har en uppstramande effekt som sägs trolla bort en och annan rynka.
utmärkt om man gillar en lite mer täckande variant, alternativt som jag, enbart använder den till party.
bra för torr hy. luktar ganska starkt, lite tant.
ca 400 kr.
MINUS kan lägga sig lite i de fina linjerna (vilket inte syns i mörka lokaler) och doften som jag gärna skippat


Diorskin Forever 030 spf 25

som ovan lite tjockare variant, en äckande och högpigmenterad foundation. krämig men smälter in i huden. har inte riktigt hunnit använda in mig på den här än.
parfymerad.
ca 400 kr.


Clinique Soft Finish 07

allergitestad, partymfri.
En lättsmältande underlagskräm som går in i huden direkt. perfekt om man inte vill ha en så täckande foundation utan bara dölja lite skavanker.
bra för torr hy.
MINUS för flaskan som är tung och klumpig och mindre ohygienisk än pumpflaskor


Guerlain Divinora Fond de Taint spf 15

ultrafluid. oil free.
väldigt lättflytande, jag har köpt denna i en lite mörkare färg för att kunna dutta på fingertopparna och svepa över kinderna för en solkysst look. lite skimmereffekt, perfekt när man vill göra sig lite extra fin. älskar att Guerlains alla produkter luktar vit ros, luktar himelskt .
MINUS plastflaska känns lite billigt

jag applicerar mina underlagskrämer med bästa foundationsborsten från Dior
 
fantastisk borste som jag önskar alla som tycker om foundations. brukar kombinera denna med fingrarna för ett mer naturligt resultat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback