Skumma typer och en polis

idag vid 15.45 såg jag två killar och en tjej hängde utanför vår dörr i trapphuset (vi har glasdörrar så man ser ut). de tittar in i lokalen mitt emot, sen in genom vår dörr, velar, hänger sen ringer de på. i denna sekund sitter jag i telefon, och trycker på min öppna knapp. den ena killen går in på besökstoaletten, den andra stannar vid dörren, tjejen står utanför och stirrar in. när jag lägger på så frågar jag:

- kan jag hjälpa dig?
- jag väntar på min fru, säger man nr 2 som är ganska tjock och har ljust fjunigt stubb, som är ganska långt och står rakt upp. solkyssta kinder har han också (ni vet så där som bara vissa har konstant).
när man nr 1 kommer ut, han har blå byggjobbarbrallor så går man nr 2 in. när han sedan kommer ut försvinner de båda tillsammans med tjejen ner i hissen.
- skumma typer, säger jag till Karin min kollega.
- de snodde säkert täcksminket på toaletten säger hon och skrattar.
jag går och tittar och ta mig fan så har idioterna snott sminket. får konstig känsla i magnen. jag menar går man verkligen upp 2 trappor i ett 6-våningshus för att låna toa?? går man inte in på ett café på marknivå. ja eller om man verkligen nu gör det, varför ljuger man om varför man kommer in??
jag ringde i alla fall polisen OM det nu visar sig detta är en liten liga som spanar runt bland lokalerna och letar dyrbara saker, eller om de återvänder till oss för att roffa åt sig saker.

- mhm vi kallar honom man nr 1, han som gick på toaletten först, säger polismannen i mitt öra.
- okej.
- tatueringar på halsen, piercings, glasögon, skägg?

- nej. 
- och tjejen då, var var hon?
- hon stod utanför och tittade in genom fönstret?
- två våningar upp???

- hahahahaahhaa, nej vi har glasdörrar, hon stod inte på en stege liksom.
- och concealern var borta från toaletten när de gick?
- ja.
- vad kostar en sån?
- 200, 300 hundra.
- va?? kostar den så jävla mycket?
- ja du har ingen tjej eller fru som köper smink?
- nej jag försöker hålla mig borta.
-hahahahaa
- så du säger hon var blond, skulle du kunna peka ut henne på en bild?
- ja det tror jag.

- hade hon glasögon, tatueringar på halsen, piercings, mustasch?
- hahahhaaa vadå brukar tjejer ha mustasch eller?
- nej, jag försökte bara skämta till det lite.

observera den här polismannen har den mest monotona, enformiga, ej glada röst man kan tänka sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback