24/1 Viktväktarrunk

20:37

Japp idag var det dags.
Viktväktarna, andra veckan, andra vägningen.
Jag och Carro tog en snabbrepa på stan innan, shoppade stövlar, luktade på oljor och köpte lite små nödvändigheter. Sen stegade vi bort till Kungsgatan tio minuter innan invägning, man vill ju hänga på låset så man inte hamnar sist i den oändliga kön.
Vi slinker in genom dörren, tar hissen upp (jag vet vi borde gått) och vad hänger på dörren??
DEN VANLIGA JÄVLA LAPPEN om att någon är sjuk.
Jag blir vansinnig.
Hur jävla ofta kan de vara sjuka på VV. Det är fjärde eller femte gången nu (har varit med förut).
Vi orkade inte galoppera bort till Sveavägen inom fem minuter.

Carro gick för att möta vännerna inför Bounce "Gökboet" och jag gick vidare, och spanade i affärer och köpte mig en härlig cocosolja och ett par tights.
Men besviken som fan är jag.
Vill de man ska hålla ångan uppe eller vill de man ska avsluta medlemsskap omedelbart???
Var nanosekunder från att skita i alla och fylla en papperspåse med godis, samt fluffa en hamburgare på Mc Donalds. Sjukt nog, ja för att vara mig, så gick jag ner på Hemköp under Åhléns och köpte en färdig VV mat och en VV dessert.
Så på något konstigt sätt, trots jag var nära, så har jag hållt mig till mina points idag.

I lördags körde jag och Sis riktigt fyllekväll. Festade till det på lite läkarsprit, som någon glömt på min födelsedagsfest. Sis säger hon inte minns något förrän hon åkte hem (ganska tidigt) själv minns jag en del, dock med luckor. Tydligen struttade jag omkring själv inne på Village efter det att Sis, Andreas och Ellan dragit. Sofie med sällskap kom, och Pia stod i baren med sin Anders.
Jag roade mig kungligt och åkte sedan hem.

Äntligen fredag imorgon, då blir det mys med M.
Han har verkligen slagit sig i huvudet, skriver sms, ringer, mailar de mest fantastiska sakerna.
Jag är lite ovan med det så jag sa "jag känner inte riktigt igen dig" då svarade han "det här är nya M, jag känner jag måste anstränga mig lite för oss"

Tja va ska man säga:
Min man har allt, han kan laga mat, han syr, han renoverar, lägger golv, han fixar med bilen, fixar min dator. Ger kärlek, komplimanger, är snygg, generös, omtänksam och väldigt väldigt kär i mig just nu.

På lördag drar jag och Madde riktig repa på stan.
Jag bjuder, jag har ju fått höjd lön, och vill gratta henne för nya jobbet på Situation Stockholm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback