14/1 Härliga måndag

21:33

Så var det måndag igen.
Strax läggdags.

Åkte till mormor igår, hon fyllde 81 år.
Det bjöds på gräddtårta, kanelbullar, pepparkakor sen fläskfilé med gräddsås.
Åt jag?
Nej, jag åt min burk tonfisk och två clementiner.

Åkte stolt därifrån med ny pälsmössa, pälskrage X 2, så det känns som jag var större vinnare än mormor  som fyllde år och som endast fick en sidenscarf i leopardmönster, i och för sig ganska fin och matchande med hennes handväska.

Är också väldigt nöjd över att jag inte snarrat chokladbollar som de andra på jobbet idag.
Spännande på torsdag när jag ska väga in mig första veckan.

Spenderade lördagen och söndagen med M, förutom mellanspelet hos mormor.
Det har varit lugnt och skönt, harmoniskt.

Snackat med min controller idag, fick inget besked om ny lön, däremot fick jag sagt allt jag ville säga.
Kändes oerhört bra och han lovade mig ett besked inom det snaraste.
Har man blivit chef så ska man väl ändå ha lite mer klirr i kassan.
Tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback