15/2 Filippa K och jag är sjuk

15:29

Jaha då var man inne dag 8 dag som sjuk.
Började känna mig risig redan i fredags, och idag är det fredag igen.
Visst har det vänt, men jag känner mig fortfarande infekterad överallt.
Huvudet är fullt med segt snor, kroppen har gått i viloläge och magen värker. Vet i fan varför magen värker. Det hör liksom inte till influensa och förkylning.
Men den gör det i alla fall.

Fick ihop mitt personliga brev och CV igår, trots nysningar och energistopp.
Mailade Pelle som idag svarade han gett det vidare till viktig person på Filippa K, samt att han gett mig de bästa rekomendationerna.
Jag älskar kontakter och jag älskar bästa rekomendationer.
Nu är det bara till att vänta, vänta på att telefonen ska ringa, eller att det ska ploppa in ett mail.
För det förväntar jag mig verkligen.

Har varit hos M sedan i fredags, det är rekord.
Vi har aldrig förut varit så länge tillsammans, under samma tak, i samma säng, ätandes bla bla.
Ja han har ju i och för sig jobbat tre dagar (han smittade mig och var också hemma några dagar) men i alla fall.
Vi har inte bråkat, inte kivats, vi rev ifrån en gång, men sen blev det bra.
Så det verkar hoppfullt för framtiden.

Idag kröp jag till tunnelbanan (överdriver) gömde mig bakom en tidning för alla människor och lyckades ta mig hem på något sett.
Jag kan ju tillägga att jag INTE ser rolig ut i mitt fettiga hår, rödmosiga näsa, utslag i ansiktet, hängiga ögon, överhåriga ögonbryn, bla bla.
Ska försöka finna ett sätt att försöka se ut som vanliga jag igen.

Sis är på väg hem, men ska ut ikväll.
Så det blir jag, Frodo och Let´s dance.

Jag och M har ställt in vår långt planerade dejt imorgon.
Han hade bokat bord på hemlig restaurang, men vi skjuter på det till nästa helg.
Känns trist att sitta där och vingla på stolen och knappt orka ens existera.

Ska försöka inte pyssla, städa, greja, ska försöka bli lite bättre, lite friskare först.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback