13/11 Hösttrött, energilös, galet kär och ganska harmonisk ändå

19:45

Okej vintern är här.
Jag erkänner, ja eller erkände då snön yrde runt mig idag.
Dessutom upptäckte jag att mina 23456 par höststövlar inte gör sig speciellt bra just nu.
Igår hade jag en pissdag, var trött, grinig, energilös och allmänt sur.
Idag har dagen varit mycket mer härligt, trots snöyra.
Jobbade hårt, fick mycket uträttat.
Tog tunnelbanan hem, lagade smal köttfärssås med tagliatell.

Vi är ett gäng på jobbet som gör egen Viktväktare, vi väger in oss under Ida "the coach" ledning, hon står med sina protokoll vid vågen och vi andra står snäll i kö för att bli vägda och mätta med ett rött band som vi sedan mäter med tumstocken.

Nu jävlar!
Och går ja det gör jag fortfarande riktigt mycket.
Ingen jävla tjuv ska stoppa mig trots cykeln norpades från mig.
Kan man inte cykla så kan man fan gå, så länge man har ben i alla fall.

Nu är det en sån där period  igen då det händer saker HELA tiden, på ett sätt tycker jag det är härligt, och på ett sätt älskar jag att bara hänga hemma och göra det jag själv vill för stunden.

Min kalender:

15/11 Mamafest på Café Opera med Ida och Emeli
17/11 Julfest i Köpenhamn med jobbet
23/11 Tjejträff hemma hos Unni
25/11 Brunch på Hasselbacken med M
27/11 Tomterock på Hotell Amaranten med Emeli
29/11 Julbord på Handelsbanken med Ann-Catrin och Emeli
12/12 Jag fyller år
15/12 Min födelsedagsfest


...tja sen är det jul, nyår och allt det där...men jag ska ändå njuta av alla trevligheter och sudda bort "jag-vill-vara-hemma-och-mysa-bara-med-mig-själv" ett tag.

ps haha snygg jag var på teve i söndags, osminkad med sov-t-shirt, en tandställning som blänkte ikapp med mitt klingande skratt, trodde verkligen ingen hade sett, åtminstone inte känt igen mig, men ack så fel jag hade, by the way var det en superhärlig dokumentär. För er som missade den:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?sortOptionArt527895=10&d=47225&a=527895&queryArt527895=hotell+palace


Nu ska jag krypa ner i soffan med Bäverkungen, kolla Ugly Betty och frossa i en clementin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback