10/5 Öland imorgon

20.04

Så...dammsugat, dammat, torkat golv, börjat packa lakan, handduk och "gå ut och gåkläder".
Imorgon efter lunch bär det iväg till Öland med jobbet.
Nej det är ingen kurs, nej det är inget träffa utländska kollegor, nej det är inget kundmöte,
det är bara slappa slappa, slappa.
Chefens föräldrar har ett vandrarhem därnere så vi har ockuperat hela stället, trots någon skulle ha 50-års fest eller likande där egentligen. De är numer deporterade till cafét ,en bit bort.

Vid anländande ska grillkocken (chefens far) vänta med kött, burgare (hoppas inte korv) eller likande. Egentligen borde jag önska mig grillade "gratis-grönsaker" eftersom jag febrilt räknar points. Men det gör jag inte.

Apropå det så vägde jag in mig igår.
Varje dag får jag äta 20 points, och eftersom jag vecka ut och vecka in spårar ur så brukar jag skita i att räkna och låtsas som inget, förra gången hade jag gått upp 0,9 kg. Hursomhaver så tänkte jag att "va fan jag räknar fast jag spårar ur varje vecka" så jag räknade och blundade. Efter en vecka öppnade jag ögonen och pointsen visade +75. Ja alltså jag hade ätit 75 points för mycket en vecka.

Poängen är att jag ändå gått ner et t kilo på vågen igår.

Om jag när jag räknar överskridit mitt veckointag med +75, undra då hur mycket jag brukar överskrida då jag inte räknar alls.

Bla bla bla, nu har jag i alla fall gått ner totalt 3,4 sketna kilo.

Vassen här kommer jag.

Eller så solsprayar jag mig, målar skuggor på fettvalkarna så det ser ut som muskler och köper en guldbikini, bleker tänderna och ler av bara helvete så kanske jag kan fejka till mig hyfsat snygg.

Ja ja, nu spårar jag ut igen, imorgon som sagt bär det iväg till Öland, Kackelstugan närmare bestämt

http://www.kackelstugan.com/html/kackelstugan.html

Helgen ska bestå av Eurovision song Contest (ja alltså den på teve, inte någon tävling kollegorna emellan), ut och gå, äta god mat, basta, tipspromenera, supa, ja och så är det väl en och annan fri aktivitet.
Jag tänker INTE ta med mig partystassen, jag tänker INTE ta taxi in till Kalmar för 700 kr och gå på disco, jag tänker INTE shoppa.

Jag tänker bara vara.
Det var så länge sen på nåt sätt.

Bäst just nu: Mitt jobb, jag är galet kär i mitt jobb. I mina kollegor, i atmosfären, i äventyren, i allt vi gör, ja och så självklart mina arbetsuppgifter.

 Sämst just nu, tja eller snart: Att jag bara har ett vikariat, jag menar hur ska jag kunna jobba på något annat jobb när jag är i himelriket varje dag. Vadå liksom "ICA here I come??"

Idag är det invigning för vår nya butik, i Brunogallerian på Götgatan. Jag bangade för lite lugn och ro, men resten av gänget står nog och dricker vin och spanar ny fin inredning.

Nu: packa, måla naglar, epilata benen, noppa ögonbryn, ringa mamma, diska, fila fötter, duscha, tvätta hår, ja och sova sen nån gång. M kanske skulle svänga förbi och pussas lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback