10/5 igen

23.14

Puh färdig!
Sitter och borstar tänderna och i bakgrunden dundrar semifinalen av ESC.  Nu har jag packat. Fan det är svårare att hitta någorlunda snygga vardagskläder/landetkläder än vad det är att hitta nåt raffigt att sätta på sig.
Så jag har testat munkjackor, baggy jeans, linnen osv. Fan vi ska ju hänga i skogen, softa. Ändå vill man inte känna sig som ett cepe med tofs och kärringkläder alá white trash = husvagnsflärdig.

Fick tips av Maddes polare frisören Jenny att man kan smeta på hemorojdsalva på näsan, jo helt säkert, hon sa så när jag undrade över ytliga blodkärl på näsvingarna.
Så här sitter jag med hemorojdsalva på snoken.
Och inte kunde jag bara fråga apotekspersonalen om var salvan fanns, punkt. Nä jag skulle ha värsta utlägget att jag inte skulle ha den i röven utan just i ansiktet. Tantan såg helt förstörd ut och snörpte ihop munnen som hon just sugit på en citron. "Ja vad vet jag" sa hon surt.
Men spänning, det är ju som mythbusters, ska det fungera eller inte...?? Återkommer med resultat, revolutionerande eller ej.

Snart dags att skrota i säng, ska ju trots allt jobba halvdag innan vi meckar in oss i firmabilarna och karavanen drar iväg.

Sova, jobba, Öland, softa med hyfsat snygga fritidskläder...eller är det lite over the top.
Ska jag tänka om, packa väskan med andra kläder.
Gud sicket gissel.
Ska sova på saken och kanske ta tio imorrn och gå igenom om jag verkligen ska ha alla romantiska, fladdriga skjortor till superbaggy jeans, och alla tio linnen ifall ifall....och extra jeansen, och kjolen.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback