25/6 Midsommar i stan

20.18

Japp det blev midsommar i stan, med touch av landetkänsla, ja åtminstone på dagen.
Mötte upp M på Karlaplan, vi promenerade ut till Djurgården.
Djurgården var galet fullt av människor, för att inte tala om kön till Skansen.
Men in skulle vi, så efter tjugo minuter och lite underhållning av den färgade kvinnan i IKEA reklamen så steppade vi in genom entrén.
Oj oj sicka söta små djurbebisar överallt, jag var helt salig och M garvade åt mig när jag la till med bebisspråk och skulle gosa med alla djuren.

image46
Vi tog det lugnt, gick omkring, mös, kändes som vi var på landet.

Promenerade tillbaka in till stan och gick och käkade på ett av få ställen som var öppna, Fridays i Kungsträdgården.
Sen hej då.

Stack hem, fixade mig, drack ett glas vin och mötte upp Madde. Vi tog tunnelbanan ut till exotiska Hagsätra.
Midsummer Loosers Lounge hemma hos Karim. Vi skulle bli 5-10 pers, men blev snarare 30.
Uppdukad buffé, vi blandade goda drinkar och parkerade oss i omgångar i balkongens enda brassestol. Kedjerökandes, pratandes, garvandes och en hel del "haj haj" till alla som kom.

Tanken var att sticka vidare. Vi blev kvar, först klockan tre på morgonen kom vi på sista tunnelbanan in till stan gick. Ett helt gäng stack till tunnelbanan. Kände mig ännu mer exotisk att jag faktiskt tog tunnelbana i stället för taxi. För att inte tala om hur nöjd jag var över pengarna jag sparade.

Frid och fröjd.
Fast tråk att åka hem själv, längtade efter M.
Somnade i soffan liggandes sked med Bäverkungen.

Kände mig ganska pigg på lördagen, städade, tvättade, åkte och handlade. M kom på kvällen, vi kollade film och mös. På söndag körde vi riktigt familydag, sladdade omkring på Ikea, hem och målade, byggde och pysslade. Kollade film och mös.

Imorgon blir det avskedsfest/sommarfest för Jimmy på jobbet.
Onsdag invigning av nya butiken Murphy & Nye.
Torsdag syrran kommer över.
Fredag, tjejkväll, vin i parken sen kolla Timbuktu.
Lördag, nä men inga planer, förhoppningsvis gos med M.

Känner mig fan piggare efter doshöjningen av medicinen, jo fan, visst jag tycker om att sova, gärna tupplur, men jag är nog piggare. Speciellt på morgonen, och jag orkar vara vaken ända till 22.30-23.00

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback