12/6 Landet, tant doktor och en Bäverkung som vrålar

19.14

Ytterligare en helg.
Ytterligare en tisdag på halv stång.

Snubblade in på en blogg, där tjejens syster omkommit i tsunamin. Grät, tittade bilder, lipade, läste.
Ont gjorde det. Tyckte hon var modig som delade med. Så mycket, så känslosamt.

Jag vågar inte riktigt vara så där känslosam, orkar inte vara ledsen, och vill inte det ska göra ont.
Så jag kör istället ett knep som jag kallar "släng ner i ryggsäcken". Men sen finns det vissa idioter som säger locket kommer flyga upp på ryggsäcken som gubben i lådan. Och det är snart.
Men jag fortsätter proppa ner, och än så länge fungerar det. På mitt sätt.

Var hos doktor Solveig idag för sjätte gången tror jag.
Vi gick igenom mina senaste prover, ena värdet låg på 4,4 nu, vilket är lite bättre än 6,9 som det var från början. Och det andra värdet låg på 12, vilket var i lägsta lag då det ska ligga mellan 12 och 27 så det blir doshöjning igen. Men det känns bra.
Jag vill bli piggare, jag vill bli gladare och jag vill naturligtvis ämnesomsättningen ska fungerar på riktigt.
Ämnesomsättning som fungerar = smal får jag för mig.

Hypotyreos:
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=702

Varit hemma ett tag i och med jag gick till doktorn redan klockan tre.
Har ätit pastasallad med feta, skinka, oliver och massa majs.
Bäverkungen pockar på min uppmärksamhet. Vill ha gos, se mig, hör mig, vill ha min MAMA.
Och jag orkar inte riktigt.

image45
bäverkungen

Hade en så skön helg. Var ute på M´s brors flickväns land.
Solade, grillade, badade, spelade, söp.
Riktigt najs.
Vill tillbaka. Stanna länge. Bara vara.

Ja jag cyklar vidare, cyklade fram och tillbaka till jobbet igår, cyklade dit idag (tog tunnelbanan sen till läkaren).
Cykla cykla cykla.

Vet fortfarande inte vad som händer på midsommar.
Vet bara 1/3-del vad som ska hända på semestern.

Låter som jag är helt deppo.
Är jag inte.
Jag är glad, även om jag inte slänger mig i kristallkronan.



Kommentarer
Postat av: Ellan

Planera in mig i din semester. Jag är ledig hela juli.

2007-06-13 @ 14:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback