17/7 Pinne på rymmen

09.09

Tänkte pinnarna (vandrande) behövde mat efter helgen.
Så jag sköljde av lite sallad, tog av locket på buren och stänkte ner lite vatten.
Pinnarna är fyra, en mamma (tror jag) och tre bebisar, i storlekarna tripp, trapp, trull.
Jag kollade runt efter dom men såg bara två bebbelutter så jag lyfte på lilla pinnen (en riktig de har i buren) lyfte lite på salladen osv. sen ser jag en liten liten krabat galoppera över köksbänken. Han/hon sprang för glatta livet och skrek:
- Jag vill inte tillbaka till den däringa hemska plastburen.
Jag rev av lite hushållspapper så jag skulle kunna fånga upp den i något (vill inte vidröra) men då vände den, och vände, och språng och hej och hå. Mitt i tumultet med denna 1 cm långa varelse så skar jag upp lillfingret och blodet började droppa.
Tack och lov dränkte jag inte den.
Nu är alla pinnar på plats, med sallad och vattenstänk och en ganska livlös, tråkig och träig mamma (bebisarna skuttar runt).

image61
Okej den här är LITE större än den jag passar

Så är sängplatsen fixad. Ringde min barndomsvän som jag ville träffa på resan till Malmö, då visar det sig hon är barnfri i helgen så det fanns två sängar till övers för mig och Ellan.

Ne dags att jobba, ska gå igenom hela kundlistan och leta bovar som inte betalar i tid.
Chingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback