16/7 Pripps Blå, parken,charader, efterfest och en filmstjärna

09.44

Pripps Blåfesten i lördags.
Jag och Andreas hade skrapat ihop en salig blandning människor som ej ännu hunnit smita iväg på semester.
Vid sjusnåret dök en jävla massa folk upp i parken som vi bestämt som mötesplats.
Ja eller vi blev i alla fall en 25 pers.
Fram med sallader, engångsgrillar, lax, kyckling och en jävla massa vin. Ja de flesta drack faktiskt vin, förutom Andraeas som hade en hel plastpåse med öl. Han såg lycklig ut.
Efter maten delade vi av oss och några lekte charader och några spelade fotbollsbrännboll.

image59
Kalle, Karl och Andreas

Riktigt bra stämning, ja och sen började då regnet anfalla oss.
Då bestämde vi oss för att festa vidare inomhus.
Det där med charader var så poppis så vi arrangerade värsta tävligen med lag och strikta regler (från Angela och Louella som var domare).

image60
Angela och Louella
 
Jag, Andreas, Kalle och Karl hamnade i ett lag och var jävligt taggade.
Alla skrev lappar till charaderna och alla drog sin egen lapp. Mina killar muttrade som tonårsbittra bajskorvar.
- Ameee va fan, Donald Trumph!!!??! muttrade Karl.
- Hur jävla lätt är det att föreställa Ibiza dååå??
Så sura, så dåliga förlorare, haha, fast vi inte ens kom sist. Vi kom bara näst sist.

När mams var här kollade vi på kritikerrosade svenska filmen Darling. Filmen kan liknas vid en ballong, man blåser först upp den sakta (mm man vill ha mer) sen blir man lite yr (förvirrad, vad vill filmen mig) ballongen är stor (ja ja vad händer nu) någon sticker hål på ballongen (jaha??)
- Jag skulle nog inte rekomenera den där filmen till någon, sa mamma.

Lite kul var i alla fall att filmens "bad guy" kom på festen. Karin hade bjudit dit honom. Och självklart var han med och lekte charader, by the way vann deras lag.

image58
Micke


Kommentarer
Postat av: cajsa

jeeej! jag har hittat din blogg! snart ses vi!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback