16/7 Lasse är fast i tullen

09.31

- Hei der er Lars.
- Hej.
- Han er transportör som fragter gamle butiksinredningen til Norge sidder fast i tolden.
(Lars är vår controller i Danmark)

Ringer upp han, transportören.

- Hej det är Lasse, haha här sitter jag och spelar kort sen sju i morse. Tullen vill ha en faktura med tullfritt-nummer och varifrån möblerna är producerade, var de kommer ifrån och var de ska.
Han låter ganska glad den där Lasse, bra mycket gladare än jag hade gjort om jag hade fastnat i tullen efter ett företag anlitat mig och "glömt" bort den att den här proceduren faktiskt existerar.
Vi snackar Norge, landet utanför EU.

image57
Tullpersonalen som stoppade Lasse

Hur som så slänge jag ihop en faktura och faxade på stört, hoppas Lasse kommit vidare. Den här jävla transporten har inget slut, hållt på med den i en vecka, trots Emeli är den som tagit hand om det och allt skulle vara klappat och klart. Tullen i Norge, är ALDRIG KLAPPAD och KLAR. Inget har någonsin fraktats dit smärtfritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback