11/7 Road trip alá Thelma and Louise

19.05

Oj oj sicket fullt ös.
Mamma har varit här, vi hade fullspäckat schema varje dag en hel vecka.
Som om det inte räckte så hade hon med sig lilla kattungen Hebbe, och jag är dessutom kattvakt till min kollegas Ann-Sofie. Man skulle kunna säga att de INTE direkt är bästisar. Vet inte hur många bitch slaps lille Hebbe fick av min Bäverkungen, och sen fick Ann-Sofie lite stryk också. Rena rama krigs-zoo här hemma.
Mamma åkte imorse, det är tomt. Lille Hebbe som brukar skutta fram och säga heejeee och vara världsasöt.

image47
Lille Hebbe

Men katterna är nog nöjda att vara en mindre.
Jag får lägga upp det så att är Ann-Sofie ute så är Bäverkungen inne, och sover ena i ena rummet så är andra i andra. Va fan kan dom inte bara bli ihop och hångla.

Ellan svängde förbi jobbet idag och vi skrev ut kartor, kollage vägbeskrivning och snackade aktiviteter. Huvudmålet blir Malmö, med ett dygn i Köpenhamn, sen spånade vi på Helsingborg och lite andra ställen på vägen. Kanske svänga förbi mina hemtrakter på vägen hem.
Det blir en partyresa där första drinken ska klunkas vid tolv senast. Vi bokar inte ens hotell i Köpenhamn utan väntar på första tåget som går tillbaka till Malmö 5.23. Fan det här blir som att vara 20 igen.

Gud vilken hysteri på jobbet, jag är helt ensam från och med idag och till nästa fredag.

- Hej jag ringer från *pip* och jag undrar varför vi fått alla herrjeans i damstorlekar?

- Hej jag heter *pip* och ringer från Cosmopolitan och jag undrar vad den bruna, korta skinnjackan med bronsknappar kostar?
- Vad har den för stylenummer?
- Eeh det vet jag inte, men den är liten och brun.
- Ja men vänta så kollar jag runt bland våra 1200 kvadratmeter och letar efter den lilla bruna skinnjackan, och sen skriver jag in "liten brun skinnjacka" i vårt system och hoppas priset ska trollas fram, sa jag inte men tänkte.

- Hej jag heter Anders och ringer från *pip* och jag undrar om ni har extra dragkejda till J-lot att skicka för vi har en som gått sönder.
- Nej tyvärr.

- Hej det är DHL, jag var förbi er men ingen svarade i tele, så jag vände med alla 524614534 kartonger.
- Oj då satt jag nog i en av 45456 andra telefoner, kan du komma tillbaka?

Ring ring, mejl mejl, skrik, arg, hej, hej.

Så två polacker som trixar med ventilationen, en galen städare som springer runt, en syster som kommer och ska hämta en matkasse. Posten pling plong, Ellan och road tripsplanering.
Jorå det har varit livat idag.

Snart semester

* Malmö/Köpenhamn med Ellan
image48image49

* Båstad med M
image50

* Bergsjö/Norrland med moster Malla, kusinerna, syrran och M
image51

* Ta det soft några dagar hemma






 

Kommentarer
Postat av: Ellan

Wiiiiie det ska bli superkul!
Och gissa vad - vi ska va så snygga som vi aldrig har varit!

2007-07-12 @ 16:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback