27/12 Luciatåget

15:04

Något jag hållt jävligt hemligt är....
att vi faktiskt hade ett luciatåg på jobbet.

Hade någon av mina vänner sett detta hade nog tårar runnit, kramper framkallats och så vidare.
Det var ett spektakel utan like.
I brist på budget för riktigta luciakläder så raffsade vi åt oss delar av sommarkollektionen.
Pelle och Alex i Energie, Magnus Murphy & Nye, jag i Miss Sixty, likaså Pia och Christel, Emeli körde Refrigiwearjacka. Erika körde lite Sci-Fi med glittret som pannband och byxdress, vit så klart.

En av våra största kunder kom, vi gömde oss i köket, asflabbandes, nästan nerkissandes. Sen släckte vi våra 1200 kvm och skred fram i mörkret med levande ljus.
Jo på riktigt.

Kunderna såg först chockade ut, sen lite leende, sedan togs mobiler fram och allt filmades.
Nu ber jag till gud det inte ska komma ut.

image100
Vi står och gömmer oss i köket i väntan på en av våra största kunder.
Från vänster: Pia i närbild, Magnus i brunt bakom, Pelle, jag under, Christel, Carro, Alex, Emeli och Erika som knappt syns.

image101
Från vänster: Pia vår Lucia, Alex i silverbrallor från Energie, Magnus med fint pepparkakshjärta, Pelle ser helt knäckt ut, men ställde självklart upp. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback