21/2 Superchefen är sjuk

22.25

Jag är hemma sjuk.
Det ger mig ångest.
Sjuk från jobbet. Sjuk från stressen, sjuk från ansvar. Sjuk från min diet.
Sjuk från dieten har just resulterat i att jag proppat i mig nästan ett helt packet Choccolate Chip Cookies. Mamma säger hon beställt en bok från sin bokklubb som hon ska skicka till mig.
Den ska med hjälp av kognetiv beteendeterapi hjälpa mig att inte äta ihjäl mig ja eller nåt sånt.
Men va fan, lite jävla disciplin faller över mig då och då, jag gick ju ner tre kg på två veckor med lite Atkins, GI och Stenålders, och ja jag har gått upp de igen, men det visar ju ändå jag kan.
Jag kan igen.
Och igen.
Och igen.
Bättre känna magen åka in lite ibland än aldrig.

Är man hemma sjuk en dag, så måste man vara hemma dagen efter, det säger syrran, annars är det slöseri med karensen. Ja, dag nummer två förlorar man ju inte så mycket på.
Så jag ska vara hemma imorgon också.

På torsdag ska jag åka till Calmonia, för att ta bort min tandställning som jag haft sen samma dag Anna Lindh dog.

Jag kommer missa DI´s premiär på Spy Bar imorgon. Jag kommer missa när chefen blir intervjuad, missa gratismaten och spriten.

spyan

Fast egentligen vem fan bryr sig om det?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback